جمعه ۱۸ شهریور ۰۱

گواهینامه رانندگی در هندوستان

۴ بازديد
راهنمای رانندگی در هند: گواهینامه، مقررات و توصیه ها
رانندگی هند

هند به طور کلی یکی از خطرناک ترین کشورهای جهان برای رانندگی در نظر گرفته می شود. رانندگان هندی اغلب بیشتر از آنچه که بیشتر بازدیدکنندگان غربی به آن عادت دارند، در جاده ها خطر می کنند، و شرایط جاده اغلب می تواند آشفته باشد و باعث می شود که بسیاری به فکر سفر به هند با قطار باشند.

با این حال، این امکان برای افراد غیر هندی وجود دارد که با صبر و احتیاط رانندگی را در کشور یاد بگیرند. از طرف دیگر، اکثر بازدیدکنندگان خارجی به کشور اجاره ماشین با راننده را برای عبور از محبوب ترین مسیرها انتخاب می کنند که اغلب بسیار ایمن تر و نسبتاً ارزان است.

برای راهنمای کامل رانندگی در هند ، از جمله قوانین دریافت گواهینامه بین المللی، قوانین رانندگی، و نحوه کرایه ماشین یا موتور سیکلت در این کشور، به ادامه مطلب بروید.
آیا خارجی ها می توانند در هند رانندگی کنند؟

بله، شهروندان خارجی تا زمانی که گواهینامه رانندگی بین المللی یا گواهینامه هندی داشته باشند، می توانند هر وسیله نقلیه موتوری را در هند رانندگی کنند. برای گواهینامه رانندگی بین المللی هند به مدت 1 سال از تاریخ صدور معتبر است و می توان آن را از هر اداره حمل و نقل منطقه ای (RTO) در هند دریافت کرد.

ارائه گذرنامه معتبر، ویزای معتبر هند (در صورت وجود)، شناسنامه، مدرک آدرس و گواهینامه رانندگی از خانه برای درخواست گواهینامه رانندگی بین المللی در هند ، که بین 2 تا 7 کار طول می کشد، ضروری است. روز برای پردازش

اگرچه کسانی که برای اقامت کوتاه مدت با ویزای توریستی هند یا تجاری ، می توانند از گواهینامه بین المللی برای رانندگی در هند استفاده کنند، مسافرانی که قصد اقامت بیش از یک سال را دارند باید برای گواهینامه رانندگی هند درخواست دهند . مانند گواهینامه رانندگی بین المللی، گواهینامه رانندگی هند را می توان از RTO دریافت کرد، اما می توان آن را از طریق آموزشگاه رانندگی در هند نیز دریافت کرد.

برای ارسال درخواست گواهینامه رانندگی هندی ، ارائه موارد زیر ضروری است:

    هندی تکمیل فرم درخواست گواهینامه رانندگی
    یک کپی از اجازه اقامت متقاضی برای هند
    اثبات آدرس فعلی
    عکس متقاضی در اندازه پاسپورت
    گواهی سلامت پزشکی صادر شده توسط پزشک.

پس از گذراندن کلاس های رانندگی در هند، گواهینامه زبان آموزی با اعتبار 3 ماه برای متقاضی صادر می شود. پس از 3 ماه رانندگی آزمایشی با گواهینامه زبان آموز، گواهینامه رانندگی کامل هندی برای راننده صادر می شود که تا پایان مجوز اقامت هند اعتبار دارد.
قوانین رانندگی در هند چیست؟

برای مسافران خارجی مهم است که از قوانین زیر برای رانندگی در هند آگاه باشند:

    ترافیک در سمت چپ جاده در هند
    برای حداقل سن رانندگی در هند موتورسیکلت های 50 سی سی یا کمتر 16 سال و برای سایر وسایل نقلیه 18 سال است.
    محدودیت سرعت ملی در هند برای خودروها 140 کیلومتر در ساعت و برای موتورسیکلت ها 80 کیلومتر در ساعت (50 مایل در ساعت) است.
    طبق قانون باید در شهرها شود، اما استفاده از کمربند ایمنی فقط در جاهای دیگر توصیه می شود.
    محدودیت محتوای الکل خون برای رانندگی در هند 0.03٪ است و رانندگانی که از این مقدار فراتر بروند ممکن است با جریمه حدود 10000 روپیه (140 دلار آمریکا) روبرو شوند. مجرمان مکرر با خطر محکومیت حبس تا 6 ماه روبرو هستند.

پلیس در هند بسیاری از این قوانین را برای رانندگی اعمال می کند، بنابراین آگاهی از قوانین مهم صورت برنامه ریزی برای رانندگی با وسیله نقلیه در کشور، مجازات برخی جرایم ترافیکی و غیر ترافیکی در جاده‌های هند شامل دریافت امتیاز گواهینامه توسط رانندگان می‌شود: کسانی که دارای 12 امتیاز هستند با تعلیق موقت از رانندگی در هند مواجه می‌شوند.
شرایط جاده در هند چگونه است؟

اگرچه کیفیت عمومی جاده ها در هند قابل قبول است ، اما تعمیر و نگهداری جاده می تواند ضعیف باشد. شگفت‌انگیزترین چیز برای رانندگان خارجی در هند این است که ترافیک مانند بسیاری از کشورهای غربی خطوط را رعایت نمی‌کند ، و غیرعادی نیست که با وسایل نقلیه‌ای که در جهت مخالف حرکت می‌کنند و به خط شما می‌روند، مواجه شوید.

رانندگان هندی به دلیل نادیده گرفتن قوانین جاده‌ای و معمولاً سرعت بیش از حد، نادیده گرفتن چراغ‌های راهنمایی، سبقت گرفتن از سمت اشتباه و استفاده از وسایل نقلیه تقریباً مناسب جاده بدون آینه یا چراغ‌های شکسته بدنام هستند. این شرایط می‌تواند صحنه‌های پر هرج و مرج را در جاده‌های هند ایجاد کند و منجر به جدال‌های مکرر بین رانندگان و همچنین ترافیک شدید و ترافیک کند شود.

به کسانی که تصمیم به ریسک رانندگی در هند دارند توصیه می صبر و حضور ذهنی داشته باشند و همه عوامل خطر را در نظر بگیرند. با گذشت زمان و تجربه، کنار بیایند با شرایط جاده برای رانندگی در هند

با این وجود، بسیاری از مسافرانی که با مذاکره در جاده‌های هند آشنایی ندارند، ترجیح می‌دهند یک ماشین با راننده کرایه کنند تا در سراسر کشور بگردند. این نه تنها نسبتاً ارزان تر از بسیاری از کشورها است ، بلکه داشتن یک راننده آشنا با شرایط جاده به مسافر کمک می کند تا هند را با خیال راحت تر کشف کند.
اجاره ماشین یا موتور سیکلت برای رانندگی در هند

به دلیل شرایط جاده، تعداد بسیار کمی از مسافران خارجی به هند، اجاره ماشین را برای رانندگی خود انتخاب می کنند و رایج ترین گزینه اجاره ماشین با راننده است. این در واقع یک گزینه کاملا مقرون به صرفه است، به خصوص اگر هزینه بین گروهی از مسافران تقسیم شود. نیز فوق العاده آسان پیدا کردن یک ماشین کرایه ای با راننده : اکثر شهرهای هند دارای یک تاکسی یا شرکت کرایه اتومبیل هستند که می تواند خدمات مسافت کوتاه و طولانی را ارائه دهد.

هنگام برنامه ریزی برای اجاره ماشین با راننده در هند، مهم است که موارد زیر را در نظر داشته باشید:

    مدل های بسیار متنوعی از ماشین که به عنوان تاکسی کار می کنند، با هر بودجه ای
    ماشین و راننده را ارزیابی کنید انعقاد قرارداد، سعی کنید راننده ای پیدا کنید که کمی انگلیسی صحبت کند و با منطقه ای که قصد بازدید از آن را دارید آشنا باشد.
    با راننده قاطع اما مؤدب رفتار کنید و به او بگویید که تصمیمات سفر را می‌گیرید
    رانندگان خودروهایی که مجوز سفر به خارج از ایالت خود را دارند، مالیات اضافی ایالتی می پردازند که در کل هزینه کرایه لحاظ می شود.
    اگرچه قیمت‌های اجاره چند روزه شامل وعده‌های غذایی و محل اقامت راننده می‌شود، اما راننده باید ترتیب خواب و غذا خوردن خود را بدهد.

کسانی که از رانندگی در هند به تنهایی مطمئن هستند، ممکن است بخواهند یک تور موتور سیکلت راه دور را انجام دهند - گزینه ای که به طور فزاینده ای محبوب در این کشور است. برای اجاره موتورسیکلت در هند ، داشتن گواهینامه رانندگی معتبر بین المللی برای اقامت تا یک سال و گواهینامه رانندگی هندی برای مدت طولانی تر نیز ضروری است.

چه قصد دارید در هند رانندگی کنید ، حتما شرایط ویزای هند قبل از عزیمت به سفر اکثر اتباع خارجی برای سفر به این کشور ملزم به دریافت ویزا هستند و می توانند از طریق اپلیکیشن هند eVisa صورت آنلاین این کار را انجام دهند که نیاز به مراجعه به سفارت یا کنسولگری را از بین می برد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.