جمعه ۱۸ شهریور ۰۱

گواهینامه رانندگی در بلژیک

۲ بازديد
گواهینامه رانندگی غیر اتحادیه اروپا در بلژیک

اگرچه اتباع کشورهای ثالث می توانند از گواهینامه رانندگی خارجی خود در بلژیک برای اقامت کوتاه مدت یا حداکثر تا شش ماه استفاده کنند - اگرچه گاهی اوقات مجوز رانندگی بین المللی (IDP) نیز مورد نیاز است - اگر قصد اقامت طولانی مدت دارند معمولاً به گواهینامه رانندگی بلژیکی نیاز دارند. مدت یا یک بار به عنوان مقیم رسمی بلژیک ثبت نام می کنند. برای کسب اطلاعات در مورد آوارگان داخلی، از مقامات رانندگی در کشور خود بپرسید یا به دفتر شهرداری محلی خود مراجعه کنید.

ترتیبات متقابلی با بسیاری از کشورهای غیر عضو EEA وجود دارد که به راننده اجازه می‌دهد به راحتی گواهینامه رانندگی خود را با یک معادل بلژیکی تعویض کند. با این حال، ابتدا باید در شهرداری خود ثبت نام کنید و اجازه اقامت بلژیک را نشان دهید. اتباع غیر منطقه اقتصادی اروپا می توانند وب سایت دولت را بررسی کنند تا ببینند آیا توافقی برای کشورشان وجود دارد یا خیر: www.mobilit.fgov.be .

اگر کشور شما چنین توافقی با بلژیک نداشته باشد، باید در آزمون رانندگی بلژیک که شامل یک آزمون تئوری و عملی است، قبول شوید. مراکز آزمون (GOCA یا SBAT) می توانند نسخه های انگلیسی آزمون تئوری را ترتیب دهند. اینها را از قبل رزرو کنید
ترافیک در بروکسل

در صورت نیاز به قبولی در آزمون رانندگی بلژیک، ساکنان غیر منطقه اقتصادی اروپا معمولاً می توانند یک سال مهلت دریافت کنند. با این حال، هنگام رانندگی در بلژیک، شخص باید گواهینامه خود را همیشه همراه با مجوز بین المللی رانندگی (IDP) که حاوی ترجمه گواهینامه است، همراه داشته باشد. گواهینامه رانندگی بین المللی سه سال عمر دارد.

اگر قبلاً گواهینامه رانندگی خارجی را با گواهینامه رانندگی در یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا مبادله کرده باشید، در بلژیک نیز معتبر خواهد بود.
Advertisement
How to get a Belgian driving license

اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام برای گواهینامه رانندگی بین المللی، تعویض گواهینامه یا درخواست گواهینامه رانندگی بلژیکی را می توانید با مراجعه به تالار شهر ( maison communale/stadhuis ) اکثر شهرها پیدا کنید. محلی خود تماس بگیرید دفتر کمون برای شروع مراحل، با

زمان پردازش برای گواهینامه های رانندگی بلژیکی می تواند متفاوت باشد. از یک یا دو هفته تا چند ماه امکان پذیر است. در نتیجه، در این مدت یک مجوز موقت دریافت خواهید کرد.

دسته های اصلی گواهینامه های رانندگی بلژیکی عبارتند از:

    AM: روروک مخصوص بچه ها/موپدها
    A1/A2: موتور سیکلت
    ب: ماشین ها
    C/D: کامیون / اتوبوس و اتوبوس
    ز: وسایل نقلیه کشاورزی
    A3: روروک مخصوص بچه ها / موتور سیکلت
    ج: موتور سیکلت
    ب: ماشین ها
    ز: وسایل نقلیه کشاورزی

مشاهده بیشتر در: https://www.angloinfo.com/belgium/how-to/page/belgium-transport-driving-licences-driving-test#sthash.BkJlpNTe.dpuf
شرکت در آزمون رانندگی بلژیک

برای دریافت گواهینامه رانندگی بلژیکی، ملیت های خاصی باید هم آزمون تئوری و هم آزمون رانندگی را در یک مرکز آزمون رسمی بگذرانند. آموزش های رانندگی در طیف گسترده ای از آموزشگاه های رانندگی در دسترس است. شما می توانید تمام مراکز آزمون محلی بلژیک را پیدا کنید که در آنها می توانید به زبان های فرانسوی و هلندی کنید.

شما ابتدا باید آزمون تئوری را بگذرانید، که از سن 17 سالگی می‌تواند گرفته شود. اگر فرانسوی، هلندی یا آلمانی صحبت نمی‌کنید، برخی از آموزشگاه‌های رانندگی در بلژیک کلاس‌های تئوری را به زبان انگلیسی برگزار می‌کنند.

شناسنامه و روش پرداخت خود را در آزمون همراه داشته باشید. پس از قبولی، متقاضیان باید در آزمون بینایی شرکت کنند. هزینه آزمون تئوری پایه 15 یورو یا 50 یورو در صورت نیاز به مترجم است، در حالی که آزمون رانندگی بسته به نیاز شما حدود 30 تا 50 یورو هزینه دارد. لیست قیمت ها را به زبان فرانسوی یا هلندی ببینید.

در صورت قبولی، گواهی آزمون (معتبر تا سه سال) دریافت خواهید کرد، که باید آن را به محله خود ببرید و پس از حدود یک هفته گواهینامه رانندگی موقت به شما داده می شود ( Permis de Conduire Provisoire , PCP/ Voorlopig Rijbewijs ، VRB)؛ بسته به آموزش شما به مدت 18 یا 36 ماه اعتبار خواهد داشت (به ترتیب، چه دروس رانندگی حرفه ای را انتخاب کنید یا با یک راهنمای دوستان یا خانواده رانندگی کنید) و هزینه آن (30 یورو) خواهد بود. به شما یک بازه زمانی داده می شود که در آن باید در آزمون عملی رانندگی شرکت کنید.
آزمون تئوری رانندگی بلژیکی به زبان انگلیسی

اگر می خواهید در آزمون به زبانی غیر از هلندی، فرانسوی یا آلمانی شرکت کنید، ممکن است بتوانید از یک مترجم (انتخاب شده توسط مرکز آزمون) درخواست کمک کنید، اما گاهی اوقات محدودیت هایی وجود دارد. به عنوان مثال، بروکسل، مترجمان را در سال 2017 ممنوع کرد. اکنون، ترجمه های از پیش ضبط شده به رایج ترین زبان ها در دسترس هستند. از سوی دیگر، فلاندر به مترجم اجازه می دهد اما فقط برای فرانسوی، آلمانی و انگلیسی.

مراکز آزمون رانندگی در سراسر بلژیک که مترجم ارائه می دهند، گاهی اوقات روز خاصی را ترتیب می دهند که در آن می توان سخنرانان یک زبان را گرد هم آورد. اگر به مترجم دارید، باید آزمونی را در یکی از مراکز زیر رزرو کنید:

    بروکسل: شاربیک ، اندرلخت
    والون: Wandre ، Couillet
    فلاندرز: بری ، آلکن ، دنیژ ، وسترم .

برخی شکایت دارند که موفقیت آنها به توانایی مترجم بستگی دارد، بنابراین مطالعه زیاد کمک می کند. می توانید کتاب های مطالعاتی (ترجمه شده به انگلیسی) و دوره های آنلاین را برای کمک پیدا کنید. برای درخواست شرکت در آزمون به زبان انگلیسی، زمان انتظار متفاوت است، اما می تواند تا یک ماه باشد. زودتر رزرو کنید
آزمون عملی رانندگی در بلژیک

(Permis de Conduire Provisoire, PCP/Voorlopig Rijbewijs, VRB) - بیشتر در: https://
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.